Blog
Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Czy drugie śniadanie może być zdrowe? 1
Czy drugie śniadanie może być zdrowe?

Drugie śniadanie powinno zaspokajać około 10% całodziennego zapotrzebowania na energię oraz składniki odżywcze. Powinno być spożywane około 3 godziny po I śniadaniu.

Dobrze, jeśli będzie to urozmaicony, zbilansowany posiłek zapakowany w jeden pojemnik – łatwy do zabrania do pracy czy szkoły. Co może zawierać? Kotleciki z kaszy gryczanej, pokrojoną wzdłuż marchewkę, orzechy włoskie, ćwiartki jabłka, … ogranicza nas tylko wyobraźnia.

 

 

 

 

 

 

Kanapka – z pełnoziarnistego chleba najlepiej na zakwasie, a w niej niech nie zabraknie kolorowych warzyw. Zamiast kanapki możesz przygotować tortillę z warzywami, która kształtem zachęci młodszych domowników.

Owoc i Warzywo – pokrojone w paski, ćwiartki. Są źródłem witamin i mikroelementów, ale również słodyczy. Warzywa dodane do kanapki uatrakcyjnią ją kolorystycznie.

Słodkość – nasze dzieci je uwielbiają (my również). Może to być domowa muffinka lub ciastko, kawałek gorzkiej czekolady, daktyle, orzechy, żurawina czy rodzynki.

Sałatka – bogactwo witamin i minerałów, do tego lekka i kolorowa. Świetnie sprawdzi się w pracy – zapakowana w słoik lub szczelne pudełko. Przykładowy przepis poniżej.

 

Składniki:

- 150 – 200 g ugotowanej kaszy jaglanej

- 7 pomidorków koktajlowych

- mała garść winogron bez pestek

- uprażone pestki dyni lub słonecznika

ser pleśniowy

kiełki rzodkiewki

oliwa z oliwek

- przyprawa do sałatek lub czubryca czerwona

 

 

 

Umieść wszystkie składniki warstwowo w słoiku lub pojemniku pamiętając aby pomidorki posypać szczyptą czubrycy zielonej. Przed dodaniem kiełków – skrop delikatnie oliwą z oliwek. Smacznego.

 

 

 

 

 

Komentarze do wpisu (1)

23 października 2017

Pyszne i takie proste :)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl